BESTÄLLNINGS- OCH LEVERANSVILLKOR



  1. Allmänt
  2. Betalning
  3. Leverans
  4. Om paketet inte hämtas ut
  5. Prisuppgifter
  6. Kampanjer
  7. Information om avbeställning, returrätt och reklamation
  8. Leverantörens kontaktuppgifter


1.ALLMÄNT

Dessa villkor tillämpas vid beställning och leverans av produkter i SKY BEAUTY SHOP. Villkoren träder i kraft när kunden har godkänt dessa beställnings- och leveransvillkor. Leverantören skickar en bekräftelse till den e-postadressen som kunden har angett.

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter och förbehåller oss rätt att korrigera innehållet. 

Vi förbehåller oss rätt att när som helst göra ändringar i villkoren. Dessa ändringar publiceras på webbplatsen.


2.BETALNING

SKY BEAUTY SHOP betalningstjänst tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7).  Paytrail Oyj är en betalningsförmedlingstjänst och leverantör av betaltjänster i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som betalningsmottagare på kontoutdrag eller kortbetalning och Paytrail Oyj förmedlar i sin tur betalningen till SKY BEAUTY SHOP. Paytrail Oyj är ett auktoriserat betalningsinstitut.

En eventuell reklamation ber vi göra direkt via leverantören.


Paytrail Oyj, FO-nummer 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 740100 Jyväskylä
Telefon: +358 207 181830 
paytrail.com


3.LEVERANS

Leverans av SKY BEAUTY SHOP:s produkter sköts av Posten. Dessutom kan du hämta din beställning direkt från vår Sky Beauty Day Spa-butik i Hagnäs, Helsingfors. Kunden väljer utlämningsställe i köpkorgen på webbutiken.

Leveranstiden via Posten uppskattas till 3–5 vardagar. Beställningarna skickas vanligtvis inom ett dygn eller vid helgtider följande vardag efter helgdag. Ifall något avvikande sker i leveransen, kontaktar vi dig via den e-postadressen som du har uppgett. Om en försening skulle uppstå i leveransen, utan att vi har kontaktat dig om längre leveranstid, ber vi dig kontakta vår kundtjänst.


4.OM PAKETET INTE HÄMTAS UT

Kunden ansvarar för den leveransinformation hen har uppgett. Om Sky Beauty mottar en leverans som har levererats till felaktigt angiven adress eller om paketet inte har hämtats ut, är det upp till kunden att betala ny frakt.


5.PRISUPPGIFTER

Alla priser i webbutiken anges i EUR på de finsk- och engelskspråkiga webbplatserna och i SEK på den svenskspråkiga webbplatsen. Alla priser är inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.


6.KAMPANJER

Rabattkoder kan inte kombineras med eventuella övriga kampanjer eller erbjudanden, om inget annat anges.

7. INFORMATION OM AVBESTÄLLNING, RETURRÄTT OCH REKLAMATION

Vi följer Konkurrens- och konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Gällande reklamationer, returrätt och avbeställning måste vår kundtjänst alltid kontaktas via e-post (info@skybeauty.fi) inom skälig tid.

Vid köp av varor i en webbutik har kunden 14 dagars ångerrätt som gäller från det att kunden har tagit emot en vara som hen har beställt. Sky Beauty står för returfrakten samt eventuella returkostnader. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. 
Mikäli tilausta ei ole ehditty lähettää asiakkaalle, voi asiakas perua tilauksen olemalla yhteydessä asiakaspalveluun. Jos tilaus on ehditty lähettää asiakkaalle, noudatetaan Sky Beautyn palautuskäytäntöä.

Ifall beställningen inte har skickats, kan kunden avbeställa den genom att kontakta vår kundtjänst. Om beställningen redan har skickats, tillämpas Sky Beautys returrätt.


7.1 Undantag från returrätt

Produkten bör vara oskadd, obruten och oanvänd. Vid nyttjande av ångerrätten har Sky Beauty rätt att göra ett värdeminskningsavdrag eller neka returrätt i de fall då varan hanterats mot dessa villkor.


7.2 Reklamation

Reklamation måste göras via e-post. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts. Vi hanterar reklamationsärenden normalt sett inom 1–2 veckor beroende på arbetsbelastning.

Vid godkänd reklamation av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar om det handlar om ekonomisk kompensation. Ny produkt levereras till kunden inom skälig tid eller efter att kunden har returnerat den felaktiga produkten till Sky Beauty.

7.3 Skador

Om kunden mottar en skadad eller öppnad leverans, måste hen direkt kontakta utlämningsstället för att fylla i blankett för skadeanmälan.



8.LEVERANTÖRENS KONTAKTUPPGIFTER

Sky Beauty Oy
Adress: Broholmsgatan 1, 00530 Helsingfors
FO-nummer 1925447-3
Tfn (09) 498 267



© Sky Beauty Oy
Loading...